logo
Slomškov trg 10, Celje  |  03 492-57-30  |  [email protected]
slo  | eng

Celjski dan trobente in roga v znamenju mednarodnega sodelovanja

26. in 27. marca ja na Glasbeni šoli Celje potekal Celjski dan trobente in roga.

Celjski dnevi za posamezne instrumente oz. oddelke so že stalnica in postajajo tradicija Glasbene šole Celje. Zastavljeni so kot seminarji za učence osnovne stopnje, za dijake umetniške gimnazije, ki jo izvajamo skupaj s I. gimnazijo v Celju, in za učitelje, ter za zunanje udeležence, ki se seminarja lahko udeležijo kot aktivni ali pasivni udeleženci – odvisno od prostih mest.

Ravno Celjski dnevi trobente so imeli mednarodne razsežnosti. Predavatelj je bil Matthias Bistan, glasbeni pedagog za trobento in glasbeno teorijo v Gradcu, kjer se je tudi sam glasbeno izobrazil. Sicer je velik poznavalec jazz-a (študiral je jazz trobento), dirigent in studijski glasbenik.

Seminarju so se  pridružili trije njegovi dijaki, ki smo jih z veseljem in ponosom gostili na naši šoli. Udeležili so se seminarja in v dveh dneh spoznali utrip šole, sistem oz. organizacijo pouka ter naše pogoje za delo oz. pouk. Nad vsem predstavljenim, tako nad šolo kot učitelji, so bili izjemno navdušeni. Navdušenja pa tudi niso skrivali naši učenci in dijaki, ki so imeli možnost sodelovati in stkati nove prijateljske vezi s trobilci iz sosednje Avstrije.

Seminar za trobento je potekal v obliki individualnih učnih ur, kjer je gostujoči profesor pilil tehniko in podajal ideje za boljšo muzikalno in interpretacijsko dovršenost skladb.

Nekaj časa so namenili skupnemu ogrevanju oz. uigravanju, ter komornem muziciranju, kar so predstavili zadnji dan seminarja in obiskovalce Celje presenetili s kratkim nastopom na Glavnem trgu.

Seminar za rog pa je potekal le en dan. Vodil ga je Blaž Ogrič, rogist v Orkestru Slovenske filharmonije, sicer prejemnik številnih nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter prejemnik Škerjančeve nagrade KGBL in Prešernove nagrade Akademije za glasbo v Ljubljani.

Tudi rogisti so tako kot trobentarji izvedli skupinsko ogrevanje oziroma uigravanje, nato pa so sledile individualne ure učencev in dijakov z gostujočim profesorjem, kjer so na različnih nivojih izdelovali pripravljen program in bili deležni prenekaterega koristnega nasveta.

Tako učenci in dijaki, kot njihovi mentorji trobente in roga so bili navdušeni nad seminarjem in nad možnostjo mednarodnega sodelovanja, ki si ga želijo tudi v prihodnje. Udeleženci ne le da se veliko novega naučijo, ampak jih tak dogodek neverjetno motivira za nadaljnje delo.

Skip to content